четвер, 22 січня 2015 р.

Відбулася 38-ма сесія Буської районної ради. Заява фракції ВО "Свобода" щодо проекту бюджету Буського району на 2015 рік

38-ма сесія Буської районної ради розпочалася з урочистостей присвячених до Дня Соборності України. В сесійній залі виступили творчі колективи району, які виконали українські народні пісні. Також депутати районної ради вшанували загиблих Героїв Небесної сотні та військових АТО молитвою.
 Основним питанням порядку денного було затвердження бюджету Буського району на 2015 рік. Керівник фінансового управління прозвітував виконання бюджету 2014 року та обгрунтував розрахункові показники дохідної і видаткової частин проекту бюджету на 2015 рік. Голова фракції ВО "Свобода" у Буській районній раді Богдан Гринишин оголосив заяву фракції щодо запропонованого проекту:
 Ознайомившись із запропонованим на затвердження районної сесії проектом бюджету на 2015 рік, фракція депутатів ВО "Свобода" в районній раді вважає, що суми, виділені Кабінетом Міністрів на бюджетний 2015 рік є недостатніми. Бюджет не було сформовано знизу до верху як вимагали громади.
 Проаналізувавши фінансові пропозиції в медичній галузі, ми побачили, що капітальні видатки на цей рік є нульовими, а якщо подивитись на цифри по харчуванні, то ми побачимо, що в 2012 році на одного хворого було виділено 12 гривень на день, а в 2013-2014 році близько 7 гривень, а на 2015 рік лише 5,6 грн.
 Зростання немає, а лише спад. Це призведе до того, що керівництво медичної галузі буде змушене звертатись до фельдшерів і сільських голів з проханням заготовити картоплю, моркву, капусту для того, щоб забезпечити їжею хворих які перебувають на стаціонарному лікуванні. Всі ці цифри будуть змушувати керівництво медицини в районі утримувати галузь на межі існування, що призведе до того, що весь тягар лікування хворих буде покладений на професіоналізм лікарів і на фінансову спроможність людей, в яких буде потреба у лікуванні. Багато наших громадян не будуть мати змоги звернутись за медичною допомогою, у зв'язку із нестачею коштів. Залишається питанням відносно пільгових категорій громадян, які мають право на безкоштовне придбання ліків, можна тільки поспівчувати лікарям, які будуть виписувати рецепти. Одним хворим будуть пропонувати оплатити половину рецепту, а іншим взагалі не зможуть відшкодувати вартості ліків. Уряд перекинув обов'язок по пільгах гарантії яких встановлені на рівні законів на місцеві ради.
 Що пропонується в галузі освіти. Для реорганізації та ліквідації загальноосвітніх закладів тепер не потрібна згода територіальної громади, а лише згода районної ради. позитивом в освіті є те. що з освітньої субвенції не можна забирати кошти а якщо вони будуть не використані, то залишаються на наступний бюджетний рік. Негативом є те, що їх можна використовувати лише на поточні ремонти. Нанаш погляд потрібно разом з обласним департаментом освіти звертатись в Кабінет Міністрів щодо змін, це дало б змогу нарешті відремонтувати дах в Олеській школі, який роками протікає. Влітку, директори шкіл будуть мати змогу зробити хоча б мінімальний ремонт класів. Школа, яка має забезпечену батьківську громаду, має зовсім інші умови для надання якісної освіти, ніж школи, де навчаються діти із соціально незахищених родин. Внаслідок цього, діти із сільської місцевості мають нижчі шанси вступити на бюджетну форму навчання у системі вищої освіти. Всі школярі повинні мати однакові стартові умови, але нажаль цього немає. Освіту розглядають як витратну сферу, а її слід визначити як сферу інвестицій у майбутнє.
 Галузь культури утримується лише на ентузіазмі керівників народних домів і громадян, які беруть участь в різних мистецьких конкурсах і оглядах, виїзди на них відбуваються за їхні власні кошти. Ремонти приміщень для гурткової роботи в 2014 році проводилися за рахунок батьків, діти яких хочуть займатися творчістю; 2015 року ситуація не змінилася.
 Галузь спорту забезпечена заробітною платою. Виїзди наших дітей на спортивні змагання, які вкрай необхідні і дають змогу відчути дух конкуренції і стимулюють до зацікавленості спортом повністю фінансуються батьками. Придбання канцтоварів, спортивного інвентарю, медалей, кубків, учасникам змагань буде фінансуватися частково. Турбує ситуація з ДЮСШ, адже Кабміном пропонується ввести плату за навчання в спортивних секціях, це може привести до появи наших дітей на вулицях а не в спортивних школах, нації потрібні здорові діти а економія на спорті до доброго не призведе.
 Декілька думок про децентралізацію, щоб її провести потрібно внести зміни в конституцію. На місцеві бюджети без грошей скидають повноваження, які Кабмін не здатний виконувати і знімає із себе відповідальність. Мінімальні пенсії та зарплати заморожуються, передбачається лише одне збільшення аж із грудня, але не потрібно забувати про інфляцію минулого 2014 року де пенсії і зарплати знецінились вдвічі. Зараз слово децентралізація нагадує колективізацію. Фактично місцеві громади свідомо штовхають на протистояння щодо розподілу коштів районного бюджету на соціальну структуру сіл, селищ, змушуючи їх до штучного об'єднання. Основне гасло реформ для місцевих громад - чим більше в селі чи селищі, місті вживають алкоголь і тютюн тим більше податків на своє утримання і ремонт комунальних доріг. Ми і наші прадіди будували будинок протягом всього життя, тоді нас з прийдешнього 2016 року обкладуть податком нашими ж місцевими депутатами, адже тепер між житлом олігарха і нашим різниці немає, чи ви його маєте в далекому селі чи під Києвом, а у вас є ще господарський двір де ви тримаєте для виживання - хто корову, свині або кури, але ваша нерухомість має фундамент, тодіви будуту платити ще більше податку ніж багаті. Так нерухомість потрібно оподатковувати, але від його вартості. Виникає запитання, чи потрібна президенту, уряду, коаліції районна влада у вигляді РДА і районної і сільських рад ? Що вони зараз вирішують, на що впливають коли формують лише 10 % дохідної частини бюджету наповнення, якого за окремими джерелами є сумнівними ? До найвищих щаблів влади прийшли на крові Небесної Сотні, завдяки Революції Гідності, але не можна так топтати гідність людей які живуть в районах і селах. До чого ми дійшли, що в нас не має порядних людей які зможуть очолити міністерства і потрібно запрошувати іноземців в уряд ? Тоді по логіці потрібно запрошувати на посаду прем'єра також іноземця. Складається враження, що іноземці мають на меті провести приватизацію всього що залишилось в державі, а ця так звана приватизація може прийти на так званих людей паспортів, а український народ залишиться ні з чим. Згадаймо приватизацію цукрових заводів і промислових підприємств.
 Бюджет повинен бути збалансованим. Нас знову уряд закликає затягувати паски, але потрібно розуміти заради чого. Ми починаємо жити в абсолютно нових реаліях.
 На останок по підприємцях. Уряд декларує зменшення єдиного соціального внеску до 16,6 %. давайте порахуємо наскільки це вигідно підприємцю в даних умовах. Отже підприємець веде свій малий бізнес і має працевлаштованого працівника. Заробітну плату візьмемо на рівні працівника РДА - 1250 грн. Сплата всіх податків становить на зараз прохідний - 15 % (за мінусом соціальної пільги по факту із заробітної плати має виплачувати працівник, а в дійсності всі податки оплачує підприємець), отже, сумарно це становить 49,05 %, або 614 грн. Тепер порахуємо задекларовані полегшення для малого бізнесу. Отже, для того, щоб перейти на сплату єдиного соціального внеску в розмірі 16,6 % потрібно в три рази піднести заробітну плату працівнику.
 Буде 1250*3=3750 грн., тоді виплата соціального внеску 16,6 % становитиме 623 грн., то де тут є полегшення для бізнесу ?.  Район повинен взяти відповідальність, але має бути фінансовий ресурс. Запропонований бюджет є зарплатний. Фракція ВО "Свобода" підтримає запропонований бюджет на 2015 рік для того, щоб вчителі медики, працівники культури отримували заробітні плати. Вітаю всіх з роком виживання.

Немає коментарів:

Дописати коментар